Похід на Боржаву на День Незалежності

проживание и питание:

This Browser is not good enough to show HTML5 canvas. Switch to a better browser (Chrome, Firefox, IE9, Safari etc) to view the contect of this module properly

reklama pro karpaty

Похід на Боржаву на День Незалежності

• Просмотров: 3690

«Ми збираємось на День Незалежності в похід на Боржаву…» - таким був початок розмови Ігоря по телефону. Далі я почула, що похід планується бюджетний: їдемо до місця старту не на авто, як зазвичай, а на електричці. Палатки, спальники, каремати і решту всього - в рюкзаки! ночуємо біля водоспаду Шипіт, а далі я вже й не дуже уважно слухала, бо розуміла, що ймовірність того, що я з чоловіком в цей похід підемо НУ-ЛЬО-ВА((: По перше, у нас величезна важка палатка, спати в походах ми вже давно звикли на надувних матрацах, а не на карематах; у нас немає рюкзаків для подібних походів і, взагалі, це щось новеньке!:)) Відразу чесно сказала Ігорю, що в такому форматі ми не складемо компанію нашій чесній компанії (вибачте за тавтологію), але подумаємо на якому етапі зможемо приєднатись до них. І мізки почали напружено думати, бо пропустити похід було неприпустимо, але й формат нам ніяк не підходив. Моя мудра:)) підсвідомість почала видавати варіант за варіантом, і тільки стало зрозуміло, що спати ми будемо в готелі або садибі, все інше склалося! Ми ночуємо в нумерах:)), друзі в – палатка; ми - на легке:)), друзі - з важкими рюкзаками:(( , але зранку разом йдемо на Боржаву. Наступний телефонний дзвінок від Ігоря починався приблизно так: «Слухай, ви можете заночувати в садибі…». А ще наступний – «Прогноз обіцяє 5-6 градусів вночі, так-що всі будемо ночувати в нумерах:)). WAW!!! Шанс піти в похід різко з 0 виріс на 100%!
      Як завжди, цілі міхи справ вирішуються на кануні, спати лягаємо дуже пізно, і, як потім виявилось, не ми одні такі, від чого трохи спокійніше стає на душі:)). В 4 ранку підйом, в 5:10 сідаємо на електричку. Людей не дуже багато і у вагоні немає гидкого запаху, хоча квитки у нас були в економ-вагон:)) – похід у нас БЮДЖЕТНИЙ:))
     У Воловці були орієнтовно в 7:40 ранку. Трансфер до Пилипця замовила у Віталіка (з синім Мерседес VITO), він - паршивець такий! на вокзал за нами не приїхав і телефон відключив. Але на вокзалі хлопці знайшли інший мікроавтобус з водієм Іваном, який привіз нас на базу в Пилипець, трохи зрізаючи дорогу. Поселились ми в простій, але такій собі lovly садибі, з квітами, гойдалками, гамаком, мангалами і дружелюбними ґаздами. О 9 год ранку в райській місцині ми сиділи в альтанці і з задоволенням і хорошим апетитом поглинали наш сніданок.
      Потім пішли до Шипоту, туристів кругом було ну! дуууже багато; по дорозі – кава, вино, сувеніри, і… навіть невеликий канатний спуск. Піднялись до галявин, де проходить щорічний фестиваль неформалів. Тієї братії ще трохи залишилось з фесту, але небагато. Розбитий великий табір альпіністів і невеликі табори подорожуючих. Поклювали чорниць (яфин), наші друзі пішли на верх – на полонини, а ми гуляли на галявинах, потім вздовж потічка спустились до водоспаду Шипіт. По дорозі, як завжди, ледве не наступила на великого гада. Я боюсь їх, просто жуть! От вони кожної вилазки в ліс і попадаються мені на очі (підсвідомо напевно шукаю їх повсюди; як справитись з цією фобією не знаю:((.
     Водоспад не багатоводий, але красивий, все рівно! Людей, як в Ужгороді на Корзо в обідню перерву:)) Потім пішли до панорамного підйомника – людей тьмаааа! Над головами літають парапланеристи, кругом курсують велосипедисти… Туристичний сезон ще в розпалі!
     Ввечері, по старій добрій традиції – шашличок з… увага, гурмани! соусом наршараб. Азербайджанський гранатовий соус наршараб - це випарений гранатовий сік з додаванням спецій: цукру, коріандру, базиліку, кориці, меленого перцю і солі. Наршараб ідеально пасує до м’яса! Тому соковитий, м’якенький шашлик з соусом від Ігоря і Ренатки ідеально доповнили, і без того, позитивний настрій. Не обійшлось і без Ренаткиних ТОРТУВ:)) і смачнючого кунжутного печива.
     Вечірня прогулянка до водоспаду і спати, спати, спати…, бо зранку нас чекав серйозний похід на Боржаву. А похід виявився і справді дорослим:))
     Боржава - це один з найбільших карпатських гірських масивів, протяжність якого близько 50 км. Боржава також найдовша в Закарпатті полонина, де влітку і на початку осені дуже багато ягід. І це нам було винагородою за пішохідні труди наші:)) Чорниця, брусниця (рус. брусника), лохина (рус. голубика), ягоди, забарвлені в колір індиго з сизуватим нальотом і ніжніші на смак від чорниці – ой! І смачні ж ці ягідки там, наверху, на висоті 1500-1600 м!
      Трохи детальніше про наш маршрут.
     З Пилипця, від Шипоту піднялись на Боржавський хребет.
      Перша вершина – гора Великий Верх.
      Великий Верх — вершина в Українських Карпатах, розташована на межі Воловецького і Міжгірського районів Закарпатської області, на південний схід від смт Воловця. Висота гори 1598 м. З вершини видно весь хребет Полонина Боржава, який простягається величезною дугою з південного сходу на північний захід. Ой! І краса навкруги! На вершині Великого Верху встановлено тригонометричний пункт геодезичної мережі. Найлегше добратися на вершину із Пилипця, використавши крісельний підйомник який веде на гору Гемба і далі пішки по хребту до Великого Верху, але більшість із нас вирішили пройти весь маршрут пішки – перевіряли запаси пороху:)) і залишились задоволені собою!!! Балежки скористались підйомником, і були попереду нас:)) З Великого Верху можна пройти хребтом (на південний захід) до гори Стій (1681 м) — найвищої вершини масиву, але цю вершину залишили на наступний раз, програма у нас і так досить насичена!
      Друга вершина – гора Плай, де розташована однойменна метеостанція.
      Плай — гора в Українських Карпатах, розташована у межах Воловецького району Закарпатської області, на південь від смт. Воловець. Висота 1323 м, схили стрімкі (особливо східні); підніжжя гори поросле лісом. На північний захід від вершини розташована гора Темнатик – третя вершина, яку ми подолали. Правда, не всі. Володя і Аня вирішили спускатись до Воловця швидшою дорогою, повз стару сироварню. За словами Балежки, спуск був дуже крутим, але вони були знову попереду нас!
      Повернемось до третьої вершини, яку ми відвідали. Темнатик (інша назва — Томнатик) — вершина розташована на крайній північно-західній віднозі масиву Полонина Боржава. Висота — 1343 м. Вершина куполоподібна, звідти гарно видно четверту вершину, яку ми пройшли.
      Четверта вершина - гора Цицька (Дзьомбик, 1225 м). Контур її вершини нагадує жіночі груди, звідти і назва (неофіційна). Іноді гору ще називають Воскресенський Верх. На вершині гори знаходиться пам’ятний восьмиметровий православний хрест з написом « Кресту твоєму поклоняемся Владыко и святое Воскресение Твое славим». По цій особливості гору легко впізнати. Звідти Воловець, як на долоні! Схили круті, тому спуск до Воловця дався не так легко, як хотілося б:))
      Стомлені за цілий день і вже трохи спраглі спустились до потічка. Неймовірна радість охопила від дзюркотання води: помились, напились води вдоволю, наповнили пляшки, спустились до галявинки і… запланована каша з тушонкою, в яку вірив тільки Віталік:)) Здавалось, часу обмаль, а потрібно встигнути на електричку, і каша аж ніяк не встигалась, але віра Віталія зробила свою справу, і без поспіху, смачна планова каша відбулась:))! Ситі, горді за себе, правда стомлені, почимчикували на вокзал Воловця. Далі електричка, напівдрімота і рідний ужгородський вокзал.
     Дякую Карпатам і нашим друзям за нові яскраві враження! Але, щоб ми не чахнули і не тужили, життя, щоб не було нудним бажаю оптимізму, яскравих, радісних подій, корисних подорожей, дивовижних відкриттів, і нових невідомих нам маршрутів!

Vkontakte

Поиск туробъекта

Новости

Отзывы

• елена яковлева 04.09.2019 17:30
    Большая благодарность Виктории за отлично организованный тур "Знакомство с Закарпатьем"! Наша группа с Азовского моря осталась мало сказать очень довольна, благодаря Вам и вашему экскурсоводу Александру Середняку, все хотели остаться у вас. И этим, наверное, все сказано!Все влюбились в ваш край!Будем ...

Подробнее...

• Ольга Солодка 12.08.2019 16:18
    У суботу 10 серпня відвідали місто Ньїредьхаза та зоопарк у ньому. Залишились приємні враження і чудовий настрій.Особлив а подяка нашому екскурсоводу п.Мирону, який чітко, зрозуміло і цікаво розказав про саме місто; враховував побажання усіх учасників екскурсії та проявив людяність і небайдужість ...

• Воротило Тетяна 07.08.2019 14:19
    Відвідали Кошице 04/08/19 та Токай 06/08/19. Обидві екскурсії дуже сподобалися. Окрема подяка екскурсоводу Юрію Яновському! Дізналися від нього багато нового та цікавого, також він виявився надзвичайно приємною людиною дійсно небайдужою до своєї справи.